Denizli Kurslar Birliği Dönem Sözcüsü İsmail Cirit, Denizli’de faaliyet gösteren resmi kurs merkezleri adına yaptığı açıklamada, velileri merdiven altı ve illegal kurslara karşı dikkatli olmaya çağırdı.
Denizli’de yaklaşık 30 kurs merkezi olarak yıllardır eğitim-öğretime katkı sunduklarını belirten İsmail Cirit, kurs merkezlerinin Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, resmi denetim altında faaliyet gösteren kurumlar olduğunu ifade etti.Cirit açıklamasında, çocukların sadece akademik başarılarının değil, ahlaki gelişimlerinin, disiplinlerinin ve sosyal hayatlarının da kendileri için önemli olduğunu vurguladı. İsmail Cirit “Burada 30 civarında Kurs Merkezi olarak Denizli eğitimine yıllardır emek veren kıymetli arkadaşlarım adına konuşuyorum. Denizli’de eğitim- öğretiminin daha iyi ve başarılı olabilmesi için yıllardır büyük bir özveriyle çalışmaktayız. Herkes tarafından iyi bilinmelidir ki bizler Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, Milli Eğitim Müdürlüğümüzün emrinde, müfettişlerimizin teftiş ettiği, SSK, vergi olarak katkılarda bulunan, istihdam sağlayan önemli kurumlarız. Dünde böyleydik, bugün de böyleyiz, yarın da böyle olacağız… Çünkü bizler kimsenin tartışamayacağı hepimizin göz bebekleri, en kıymetlilerimiz olan çocuklarımıza hizmet ediyoruz. Çocuklarımızın ders eğitimi, ahlakı, disiplini, nasıl ve ne şekilde vakit geçirdiği, nelerle ilgilendiği biz eğitimciler içinde çok önemli. Çocuklarımız, yeni jenerasyon diye ( z, alfa, beta kuşağı ) başıboş ve dijital platformlarda aradıklarını bulamayanlarla dolu hüsrana uğramış öğrencilerimizle doludur. Çağımızın en güzeli teknoloji giderek öğrencilerimizi esir alarak, farklı amaçlara da yönlendirir oldu. Çocuklarımız kitaptan uzaklaşıp her şeyi dijital de arayan sosyallikten uzaklaşan zamanını iyi kullanamayan, stresini özellikle Nisan- Mayıs aylarında iyice artan dijital takibi yapamayan, savrulan çocuklara dönüyor. İşini iyi yapanların yanında fenomenlerle, ünlülerle kendini pazarlayan sözde dijital eğitimcilerle dolmaya başladı. Bu başıboşluğu da, planlı çalışmayı da dijital takibi de, bireysel çalışmaları da en iyi yapan devletimizin resmi parçası olan Kurs merkezlerimizdir. Velilerimizin gönül ferahlığı ile güvenliği ile sosyalliği ile disiplin, takip ve profesyonel takibiyle işini layıkıyla yapan kapısının kenarında QR kodu olan kurs merkezlerimize gelmesini tavsiye ediyoruz. Düzensiz, disiplinsiz, dijital takipsizliği korona zamanında gördük. Yüz yüze eğitimin ne kadar kıymetli olduğunu bir kez daha hatırlatmak isteriz. Boynumuzun borcu olarak hatırlatmak istediğimiz, farkındalığını anlatmak istediğimiz tehlikeli konulardan bir diğeri ise resmi olmayan, illegal olan ve hep olmuş olan merdiven altı kurslar diye nitelendirilen ne olduğu bilinmeyen yerlerdir. Bu yerlerin ne saati var, ne planı var, ne de eğitime verdiği değer var. Sadece evden uzaklaşan çocuklarımızın rastgele zaman geçirdiği yerler buralar. Ve çok büyük güvenlik sorunu, kamuoyu yararına olmayan bireylerin oluşturduğu mekanlar haline gelmesi bizleri ve bilinçli velileri çok üzmektedir. Ne vergi veriyorlar, ne de SSK’lı bireyler çalıştırıyorlar. Ama sözde kurs olarak kendilerini nitelendiriyorlar. Tespit ettiğimiz yerleri MEB’e söyledik. Ve tüm Milli Eğitim Müdürlüğü’ne Şube Müdürlüğü’ne teşekkür ediyorum. Gereğini yaptılar. Ve yapmaya devam ediyorlar. Kendileri bizlere tam destek vererek bizlerin yanında olduğunu hissettirdiler. Yine tespit ettiğimiz kaçak ofisler, illegal merdiven altı yerler, özellikle Milli Eğitim Okullarında çalışıp aynı zamanda anlaştığı kurslara öğrenci gönderen öğretmenleri de tespit ederek şikayetler yapılmıştır. Hiç bir öğrencimiz okulundaki öğretmenin dediği ve resmi olmamasına rağmen çalıştığı kuruma öğrenci devşiremez. Bu her şeyden önce bir ahlak sorunudur. Herkes işini yapsın. İşini de layıkıyla yapmaya çalışsın. Bazı illegal yapılarında, kendilerine öğrenci bulabilmek için de “kurslara gitmeyin, zaman kaybı” diye sloganları oluştu. Böylece kendi evlerine, kendi kaçak ofislerine bu kıymetli çocuklarımızı davet ederek beyni yıkanıyor olabilir. Bu gerçekten ülkemiz adına bir güvenlik sorununu beraberinde getirebilir. Bu güvenlik sorunu bizce çok önemsenmesi gereken bir durumdur. Güvenliğin yanında ahlaki sıkıntılarda ortaya çıkabilir. Hepimizin tahmin ettiği gibi bunlar kamuoyunun yararına olan şeyler değildir. Vergisini veren, kiralarını ödeyen, personel, öğretmen çalıştıran yerler olarak bizler sürekli denetleniyoruz. Ama bu bahsettiğimiz yerler ise maalesef şikayet edildiğinde tespit edilip gereği yapılabiliyor. Sizlerden ve velilerimizden bu konuda yardım bekliyoruz. Bizler eğitimcileriz. Bu tespitlerimizi paylaşmak bizim görevimiz. Sonuçta; Bilmediğiniz, kare kodu olmayan, MEB sitesinde olmayan, sırf tanıyorum diye iyiymişler, çocukta gidiyor, akşama kadar kalıyor diyenler Nisan- Mayıs aylarında bizim çocukta hiç gelişme olmadı, kötü alışkanlıkları oldu. Bize karşı tavır sergilemeye başladı. Eve bile gelmez oldu cümlelerini daha çok duymaya başladık. Bizler kurs merkezleri olarak, İnanın tüm ihtiyaçlarınızı resmi bir kurs merkezinde bulabilirsiniz. Devletin denetimi altında olan, Öğrenciyi takip eden, denemesini yapan, eksiğini gören, Akademik başarısını sağlayan, Bireysel, grupsal ve sınıf derslerinin, etütlerin olduğu, Dijital takibi de, koçluk ve PDR takibini de yapan, Hatta daha ekonomik olan, Asla gözünüzün arkada kalmayacağı olan kurumlarız” dedi.




