ŞAMPİYONLUĞA FOÇANIN TECRÜBESİ YETMEDİ
İzmir Ayfer Elmastaşoğlu 1.Amatör Lig 1. Grup’ta şampiyonluk düğümünü çözen final maçı Foça’da ounandı. Bergamaspor, tecrübesini konuşturduğu maçta ev sahibi Foça Belediyespor’u 3-2 yenerek bir hafta kala Süper Amatör Lige çıkmayı garantiledi.
Foça Bağarası 80.Yıl Sahası’nda ki karşılaşmayı bin 500’ün üzerinde seyirci heyecan ve şampiyonluk beklentisiyle izledi. Sahada ilçe için son yılların rekoru sayılacak kadar çok seyircinin yanı sıra geniş güvenlik önlemleri de dikkat çekti.
Maç her iki takımın kontrollü oyunuyla başladı. Bergamaspor daha çok ve isabetli pas yaparak sonuca gitmeye çalışırken, Foça’nın genç oyuncuları defans arkasına gönderdikleri uzun toplarla gol aradı.
Oyunu tecrübeli oyuncuları ile istediği anda hızlandıran yada hızlanan tempoyu düşürmeyi başaran Bergamaspor defans aksamalarını da iyi kullanarak golleri buldu. 16.dakikada Birol Öner, 24.dakikada Erol Hakan Sepil’in ayağından 2-0 öne geçti.
İlk yarısı bu skorla biter gözüyle bakılan maçta Foça Belediyespor’lu oyuncuların gayreti 32 ve 38’dakikalarda Yunus Emre Henek’in golleriyle şampiyonluk umutlarını yeniden yeşertti. İlk yarı 2-2 berabere tamamlandı.
İkinci yarının başlarında taraftarın da desteğiyle galibiyet golü arayan Foça’nın gençleri son çeyreğe kadar çabalarını sürdürdü. Ancak, 75.dakikada, oyuna yeni dahil olan Mehmet Can Uysal takımı Bergama adına üçüncü golü atarak maçın havasını değiştirdi.
Foça Belediyespor takımının çabaları başka gol bulmaya yetmedi. Sahadan 3-2 galibiyetle ayrılan Bergamaspor 41 puanla Süper Amatör Lige merhaba diyen takım oldu.
Yıllarca aradan sonra geçtiğimiz yıl tekrar faaliyete geçen, ilk yılında 2. Amatör Küme’de şampiyon olarak 1. Amatör Küme’ye çıkan, bu yılda Süper Amatör Lig’e çıkma yolunda başarılı bir sezon geçiren, ancak tecrübesizliğine bağlanabilecek oyun ve skorlarla şampiyonluğu önümüzdeki yıl ya da yıllara bırakan Foça Belediyespor haftayı 34 puanla 3. sırada tamamladı.
Seyfi GÜL



