Camelot Maritime Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Yılmaz Çavuşoğlu, “Turizm Haftası’nı ülkemizin tanıtımı açısından çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Turizm Haftası’nda turizmde sahip olduğumuz avantajlarımızı gözler önüne sermeliyiz. 2024, ülkemiz kruvaziyerinde rekorların yaşanacağı bir yıl olacak. Turizmde hedefimiz 100 milyon turist, 100 milyar dolar” dedi.
Dünyanın en önemli turizm destinasyonları arasında yer alan Türkiye, deniz-kum-güneş üçlemesinin haricinde gezi-travel, doğa turizmi, sağlık turizmi, inanç turizmi, kültür turizmi gibi çok farklı turizm segmentlerine sahip.
Türkiye’de yabancı sahipli bir yolcu gemisini işleten ilk firma olan Camelot Maritime’ın Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Yılmaz Çavuşoğlu, turizmdeki çeşitliliğin bir avantaj olduğunu belirtti. İnsanın doğasında gezmenin, yeni yerler görmenin ve keşfetmenin bulunduğunu belirten Çavuşoğlu, “Psikolojik açıdan farklı kültürlerle etkileşimin insanın ruh dinginliğine iyi geldiği bilimsel çalışmalarla ispatlanmıştır. Tüm bu aktiviteler turizm çatısı altında büyük bir sektörü oluşturmuştur. İnanç turizminden sağlık turizmine, kültür turizminden deniz turizmine kadar çok önemli avantajlarımız bulunmaktadır. Turizm Haftası, her yıl dünyada 15-22 Nisan haftası olarak belirlenmiştir ve bu hafta içerisinde kutlanmaktadır” ifadesini kullandı.