Reklam Bölümü
WTHA

Bültenimize abone olun, Gündemden haberdar olun!

Abone olduğunuzda WorldTürk'ün Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.
Reklam Ver

Payitaht Çarşı E-Ticarete Adım Atıyor

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) Payitaht Çarşı Dijital Dönüşüm projesi çerçevesinde
gerçekleştirilen “E-Ticaret Eğitim Programı” uygulamalı eğitimleri tüm hızıyla devam ediyor. Tarihi
Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ndeki üyelere yönelik kurgulanan eğitimler kapsamında katılımcılar e-
ticaretteki ilk siparişlerini almaya başladı.
Kent ekonomisinin kalbi olan tarihi çarşı ve hanlar bölgesinde üyelerine yönelik e-ticaret
eğitimlerine yakın zamanda başlayan BTSO, Türkiye’nin önde gelen online platformlarla işbirliği
yaparak çarşı esnafının dünyaya açılmasını ve iş hacmini artırmayı hedefliyor. Türkiye’nin öncü
dijital pazar yeri platformu Trendyol işbirliğinde düzenlenen Uygulamalı E-Ticaret Eğitimi, Tarihi
Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ndeki BTSO üyelerinin katılımıyla Bursa Kent Müzesi’nde gerçekleştirildi.
BTSO Meclis Üyeleri Mesut Ceylan ve Süleyman Mengin, BTSO 70. Komite Başkan Yardımcısı
Selda İyici ile sektör temsilcilerinin de takip ettiği eğitimde e-ticaret süreçlerine ilişkin
katılımcılara detaylı bilgiler aktarıldı.

E-Ticarette İlk Siftah


Tarihi çarşıda 2002 yılından bu yana satış yapan Mehmet Ali Varoğlu, BTSO’nun eğitimlerinden
faydalanarak e-ticarette ilk siparişlerini alan katılımcılardan birisi oldu. Varoğlu, uygulamalı e-
ticaret eğitimleriyle birlikte hızlıca online mağaza açtığını ve yaptığı çalışmalar sonucunda bir
hafta içinde çok sayıda sipariş aldığını ifade etti. Varoğlu, “Pandemiyle birlikte ticarette artık yeni
bir dönem başladı. E-ticarette başarılı olan firmalar artık ayakta kalacağını görüyoruz. Bu amaçla
BTSO’nun başlattığı eğitimlerin hepsini katılıyorum. Ticaret ne getiriyorsa biz de onu yapmak
zorundayız. E-ticaret eğitimlerinin bize fayda sağlayacağını düşünüyorum. Nasıl dükkanımıza ve
ürünlerimize özen gösteriyorsak online mağazama aynı ilgiyi ve alakayı göstermem gerekiyor.
Bursa Business School’daki eğitimin ardından bu konuda ciddi adımlar attım. Bunun karşılığını da
kısa sürede aldım. Akşam eve gittiğimde ürünlerimin görsellerini ve bilgilerini yüklüyor, yorumlar
yapıyorum. E-ticarette ilk siftahlarımızı yaptık. BTSO’nun bu konuda başlattığı bu projeyi çok
önemsiyorum. Bizim gibi biraz daha eski usul çalışanlar için çok büyük bir adım atıldı. BTSO’ya çok
teşekkür ediyorum.” dedi.


Çarşı’daki BTSO Üyeleri E-Ticarete Dijital Dönüşümü İstiyor
8 yıldır çarşıda faaliyette olan Fatma Altınova, A’dan Z’ye sanal ortamda ticaretin tüm kurallarını
öğrenmeye başladığını söyledi. BTSO’nun çarşıdaki üyelere yönelik çok güzel bir adım attığını
belirten Altınova, “E-ticarette hiçbir bilgisi olmadığım halde şu anda güzel bir başlangıç yaptımdiyebilirim. Bizim için çok verimli eğitim yapılıyor. E-ticaret ile ilgili planlarım var.” ifadelerini
kullandı.

WorldTurk Reklam

Çarşıdan Dünyaya Açılmayı Hedefliyoruz


Tarihi çarşı ve hanlar bölgesinde 65 yıllık aile firmasının son temsilcilerinden olan Şeyma Zümrüt,
e-ticarette firmasının büyümesi için çeşitli çalışmalar yaptığını ifade etti. Aile şirketinin geleneksel
ticaret mantığıyla değil, e-ticaret vizyonuyla büyümesi için BTSO’nun eğitimlerine katıldığını
kaydeden Zümrüt, “Biz ilk günden beri her eğitime katılıyoruz. Çarşıya gelenler sadece bizim için
yeterli değil. Bunun farkındayız. Şehir dışından hatta yurt dışından ürün isteyen müşterilerimiz
var. E-ticaret bizim işimizi kolaylaştırdı. BTSO da üyelerinin ne istediğini çok iyi biliyor. Bu noktada
güzel eğitim çalışması yapıldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bizler çarşıdan dünyaya açılmak
istiyoruz. Bu vizyonla bizlere bu imkanları sunan Odamıza ve eğitimleriyle destek olan online
platformların yetkililerine teşekkür ediyorum.” İfadelerini kullandı.

E-Ticarete İnanmış Firmalarla Yeni Siparişler Gelmeye Başlayacaktır


BTSO Meclis Üyesi Mesut Ceylan, dünyada dijitalleşmenin, sanal ticaretin ne denli hızla geliştiğini
gözlemlediklerini belirterek, “BTSO’nun e-ticaret alanındaki 70. komiteyi kurması çok önemli bir
vizyon. Yönetim Kurulu Başkanımız İbrahim Burkay’ın bu öngörüsünü kutluyorum. Çarşıdaki
esnafa öncülük edelim ve destek sağlayalım istedik. Bu vesileyle böyle bir eğitim programı
düzenledik. Çarşımıza yakın bir mekanda ikinci eğitimimizi tamamladık. Doğru tanıtım ve butik bir
çalışma ile yeterli ilgiyi gördüğümüze inanıyorum. E-ticarette başlangıç aşamasında ve belli bir
aşamayı kaydedememiş firmalarımıza ilk temel eğitimlerimizi veriyoruz. Şu anda sayıları az dahi
olsa yeni başlayıp o heyecana kapılmış olan ve sipariş alan firmalarımız var. Bunu görmek bizi çok
mutlu ediyor ve heyecanlandırıyor.” dedi.


“Sanal Ortamda Atılan Adım Sayısı Çarşıdaki Mağazadan Daha Fazla”
BTSO 70. Komite Başkan Yardımcısı Selda İyici, ticarette yeni bir dönemin yaşandığı günümüzde
artık sektör ayırt etmeksizin herkesin e-ticarete gereken önemi vermesi gerektiğini söyledi. Tarihi
Çarşı’nın Bursa’mızın en köklü firmalarının olduğu büyük bir ekosistemi barındıran bir bölge
olduğunu kaydeden İyici, “Bu ekosistemin dijitale taşıyarak firmalarımıza katkı sağlamayı
hedefliyoruz. Hepsiburada ve Ozon firmaları gibi platformlar ile de eğitimler olacak. Burada her
platform kendi sitesindeki uygulamanın ve panelin mantığını katılımcılara aktaracak. BTSO’nun bu
programlara öncülük etmesi memnuniyetle karşılandı ve eğitimlerinin devam edilmesi yönünde
talep var.” şeklinde konuştu.

Daha fazla haber için ticaret odaları bölümünü ziyaret ediniz.

Farklı haberler için youtube kanalımızı ziyaret ediniz.

Add a comment

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bültenimize abone olun, Gündemden haberdar olun!

Abone olduğunuzda WorldTürk'ün Kullanıcı Sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.
WorldTurk Reklam