Denizli’de Pamsolar Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaplan, ev ya da iş yerine şarj ünitesi kurulumunda aranan 5’te 4 çoğunluk şartının kaldırıldığını, şarj istasyonu kurulumunun daha da kolaylaştığını söyledi
Denizli’de Pamsolar Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaplan, Türkiye’de elektrikli araç sayısı giderek artsa da özellikle şarj meselesindeki sorunların çözüme kavuşturulmaya devam ettiğine dikkat çekti. Ev ya da iş yerine şarj ünitesi kurulumunda aranan 5’te 4 çoğunluk şartının da genelgeyle kaldırıldığını belirten yönetim kurulu başkanı Yalçın Kaplan, ‘Türkiye’de Ocak – Haziran 2024 döneminde tam elektrikli otomobil satış sayısı geçen yıla oranla yüzde 223 arttı. Yılın ilk 6 ayında 35 bin 636 tam elektrikli araç satıldı. Rakamların böylesine yükseldiği bir sektörde kimi uygulamalar maalesef bu hıza yetişemedi. Bu noktada akla ilk gelen sıkıntı araçların şarj edilmesinde oldu. Geçtiğimiz aylarda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yeni bir genelge yayınladı. Buna göre, elektrikli araçlarla ilgili şarj istasyonu kurulmasında geçmiş dönemde konulan ‘site sakinlerinin 5’te 4’ünün onayının alınması’ şartı kaldırıldı. Ortak alandaki otopark yerlerine şarj ünitesi kurulumu için ise kat maliklerinin yarısından 1 fazlasının onayı yeterli olacak. Diğer taraftan şarj ünitesi kurulumu için yapı ruhsatı ve benzeri idari süreçlerin gerekliliği talep ediliyordu. Oysaki şarj ünitesi kurulum ortak alanda yapılan bir inşaat süreci değildi. Bunlar da şarj ünitesi kurulumlarını geciktiren adımlar oldu. Hali hazırdaki site ve apartman otoparklarına kurulacak şarj üniteleri için artık yapı ruhsatı aranmayacak. Elektrikli araç kullanıcısı kendi dairesi için yetkili bir elektrik mühendisine tadilat projesi çizdirecek. Gerekli altyapı kurulacak. Kendi sayacından kapalı otoparktaki kendine tahsisli otopark alanına, site yönetiminin göstereceği kablo güzergâhında kablo kanalı içerisinde duvar tipi veya seyyar şarj ünitesi kurabilecek. Bunun için site yönetiminden onay almasına gerek yok’ dedi
Şarj maliyeti düşüyor
Elektrikli araçların evden veya iş yerinden şarj edildiğinde şarj maliyetinin de düştüğünü anlatan Yalçın Kaplan, “Çünkü burada kullanılan elektrik birim maliyeti, otoyol üzeri veya şehir içi ticari şarj istasyonlarından çok daha uygun fiyatta. Kullanıcı akşam evine geldiğinde düşük tarifeden aracını şarj edebildiği sürece elektrikli araç yaygınlığı artar. Ülkemizde 178 firma şarj ağı işletmeciliği lisansı almış durumda. Bu firmaların 100’e yakını fiilen sahada şarj hizmeti veriyor. Fakat şarj ağı yaygınlık hızı, elektrikli araç satış rakamları kadar hızlı ilerlemiyor. Dolayısıyla şarj istasyonu yatırımlarının daha hızlı olması kritik. Firma olarak biz evlere ve işyerlerine şarj istasyonu kurabiliyoruz, kurulumunu yaptığımız istasyonlarında servis ve bakımlarını en kısa sürede en kaliteli şekilde uzman ekibimizle birlikte gerçekleştiriyoruz’ dedi