Bursa Belediyeler Birliği ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen Orman Yangınları Farkındalık Programı’nda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, orman yangınlarının yalnızca çevresel değil, ekonomik ve toplumsal boyutları da olan önemli bir afet riski olduğunu belirterek, “Koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır” dedi.

Bursa Belediyeler Birliği ile Bursa Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında artış gösteren orman yangınlarına dikkat çekmek ve toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla “Orman Yangınları Farkındalık Programı” düzenledi.
Barış Manço Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen program, “Orman Yanarsa Gelecek Susar” sloganıyla yapıldı. Etkinlikte, orman yangınlarının nedenleri, alınması gereken önlemler ve afetlere karşı toplumsal bilinç konuları ele alındı.
Programa Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ile kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Yangınlar çok boyutlu bir afet riski
Programda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı Oktay Yılmaz, iklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiğini belirterek, orman yangınlarının sadece çevresel bir sorun olarak değerlendirilmemesi gerektiğini söyledi.

Orman yangınlarının çevreyi, ekonomiyi, tarımı, su kaynaklarını, yerleşim alanlarını ve toplumsal yaşamı doğrudan etkilediğine dikkat çeken Yılmaz, şunları kaydetti:
“Artık yangınları sadece bir çevre meselesi olarak değerlendiremeyiz. Orman yangınları; çevreyi, ekonomiyi, tarımı, su kaynaklarını, yerleşim alanlarını ve toplumsal yaşamı doğrudan etkileyen çok boyutlu bir afet riskidir. Dolayısıyla koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız yangınlar, bu konuda birçok şeyi yeniden gözden geçirmemiz gerektiğini ortaya koymuştur.”
‘’Afetlere bütüncül yaklaşmalıyız”
Afet yönetiminde risk azaltma odaklı yaklaşımın önemine vurgu yapan Başkan Yılmaz, yangınlarla mücadelede önleyici çalışmaların kritik rol oynadığını ifade etti.
“Afetlere tek tek değil, bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşmak zorundayız” diyen Yılmaz, şöyle konuştu:
“Dünyada kabul gören afet yönetimi anlayışı risk azaltma odaklıdır. Yangın çıktıktan sonra mücadele etmek elbette önemlidir ancak yangının hiç çıkmamasını sağlamak çok daha değerlidir. Bu noktada yerel yönetimlere, kamu kurumlarına, sivil toplum kuruluşlarına ve vatandaşlarımıza önemli görevler düşmektedir. Afetlere dirençli şehirler yalnızca kurumlarla değil, bilinçli toplumlarla inşa edilir.”
Bursa Belediyeler Birliği olarak belediyeler arasındaki iş birliğini güçlendirmeyi, ortak afet bilincini geliştirmeyi ve kentlerin dirençliliğini artırmayı öncelikli hedefleri arasında gördüklerini belirten Yılmaz, bilgi paylaşımı ve koordinasyonun afetlere karşı dayanıklılığı artıracağını söyledi.

‘’Ormanları korumak hepimizin sorumluluğu”
Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan ise geçtiğimiz yıl Bursa ve Türkiye genelinde yaşanan orman yangınlarını hatırlatarak, bu yıl da riskin devam ettiğini söyledi.
Yağışlı geçen kış mevsiminin ardından büyüyen otlar ve artan sıcaklıkların yangın riskini yükselttiğini belirten Doğan, vatandaşları daha dikkatli olmaya çağırdı.
Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan da orman yangınlarıyla mücadelede en büyük başarının yangını söndürmek değil, çıkmasını önlemek olduğunu vurgulayarak, “Orman yangınlarıyla mücadele hepimizin ortak sorumluluğudur. Ormanlarımızın korunması için herkes üzerine düşen görevi yerine getirmelidir” dedi.

Program, ilgili kurum temsilcilerinin gerçekleştirdiği bilgilendirme sunumlarının ardından sona erdi.
Daha fazla haber için belediyeler bölümünü ziyaret ediniz…
Farklı haberler için youtube, facebook, x sosyal medya hesaplarımızı takip ediniz…
